سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به نویسنده خود عبید اللّه بن ابى رافع فرمود : ] دواتت را لیقه بینداز و از جاى تراش تا نوک خامه‏ات را دراز ساز ، و میان سطرها را گشاده دار و حرفها را نزدیک هم آر که چنین کار زیبایى خط را سزاوار است [نهج البلاغه]

اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست ...


 

اللّهم صلِّ علی محمَّد و آل محمَّد 

 

حضرت محمد (ص) فرمود:هر کس هر روز از روی شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد بر خدا لازم می شود که گناهان او را بیامرزد در همان روز یا همان شب .

ثبت نشدن گناه تا سه روز با صلوات   

حضرت محمد (ص) فرمود: هر کس یک مرتبه بر من صلوات بفرستدآن دو ملکی که محافظ رفتار او هستند تا سه روز هیچ گناهی برای او نمی نویسند.                                  

عفو گناهان چندین ساله با صلوات

حضرت محمد (ص) فرمود: هر کس در روز جمعه صد مرتبه بر من صلوات بفرستد حق تعالی گناهان هشتاد ساله ی او را بیامرزد.

حاجت دنیا و آخرت با صلوات

امام رضا فرمود:کسی که بعد از نماز صبح و مغرب قبل از این که از حالت نماز خارج شود بگوید:"ﺇنَّ الله وَ مَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَا اَیُّهَاالَّذینَ آمنوا صَلَّوا عَلَیهِ و سَلَّموا تسلیماً" سپس بگوید " اللهم صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و ذُرّیتَهُ" خداوند صد حاجت او را برآورده می کند که هفتاد حاجت در دنیا و سی حاجت در آخرت است.    

گنج با صلوات

این صلوات از اصرار است و اگر برای آخرت خوانده شود معنویات به دست آید و اگر برای دنیا خوانده شود به ثروت بسیار می رسد. ده مرتبه صبح و ده مرتبه عصر نزدیک مغرب بخواند و برای ختم99 مرتبه لازم است:

اللهمَّ صلِّ علی سیِّدِنا و حبیبنِا و شفیعِنا محمَّدٍ حاءِِ الرَّحمةِ وَ میم المُلکِ و دالِ الداومِ السَّیِدِ الْکامِل الفاتِح الخاتِم کُلَّما ذکَرَکَ و ذَکَرَهُ الذاکِرونَ و کُلَّما سَهی و غَفَلَ عَن ذِکرکَ و ذَکَرَهُ الغافِلونَ صلاةً دائِمَة بِدَوامِکَ باقیة ببَقائِکَ لا مُنتَهی لها دونَ ذلِکَ و عَلی آلِهِ و اَصحابهِ کَذلِکَ اَنَّکَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر.

یک صلوات برابر با هفتاد رکعت نماز

امام صادق فرمود:پاداش کسی که بین نماز ظهر و عصر صلوات بفرستد معادل پاداش  هفتاد رکعت نماز است.

دیدن بهشت با صلوات

حضرت محمد(ص) فرمود: هر کس هر روز هزار صلوات بر فرستد از دنیا نخواهد رفت تا جای خود را در بهشت ببیند.

بوئیدن گل با صلوات 

مالک جهنی میگوید:گلی به حضرت امام جعفر صادق(ع) دادم،گرفتند و بوئیدندو بر هر دو دیده گذاشتند سپس فرمودند : هر که گلی را بگیرد و ببوید و بر دیده ها بگذارد و بگوید: "اللهم صل علی  محمد وآل محمد" هنوز بر زمین نگذاشته باشد که گناهانش آمرزیده می شود.

دیدار امام عصر(ع) با صلوات

امام صادق (ع) فرمود : هر کس بعد از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: "اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم" نمی میرد تا این که حضرت مهدی (ع) را درک کند و به ملاقاتش نایل آید.

صلوات برابر است با 12 هزار ختم قرآن

رسول خدا (ص) فرمود:هر که در شب جمعه، 2 رکعت نماز به جا آورد و در هر رکعت 50 مرتبه سوره ی اخلاص را بخواند و بعد از آن بگوید:"اللّهُمَ صَلِّ علَی النَّبِی العربی وَ آلِهِ" ، خدا گناهان گذشته و آینده او را  بیامرزد و چنان باشد که گویا دوازده هزار مرتبه قرآن را ختم کرده است و خدا او را از گرسنگی و تشنگی روز قیامت حفظ کند و تمام اندوه او را بر طرف سازد و او را از ابلیس و لشکریانش حفظ کند و مرگ را بر او آسان گرداند و اگر در آن روز و یا آن شب بمیرد شهید مرده و خدا عذاب قبر از او بردارد و هر چه از خدا تقاضا کند به او عطا کند و نماز و روزه ی او را قبول فرماید و ملک موت روح او را قبض نکند تا آن که رضوان ریحان بهشت را به نزد او آورد.

نوشتن صلوات

رسول خدا (ص) فرمود : هر کس در کتابی یا نوشته ای بر من صلوات بنویسد ،تا زمانی که نام من در آن کتاب هست فرشتگان پیوسته برای او از درگاه حق آمرزش می کنند.

صلوات سپر آتش جهنم

حضرت محمد (ع) فرمود: کسی که بر من صلوات بفرستد هرگز داخل آتش جهنم نخواهد شد.       

یک صلوات برابر است با ده هزار صلوات

 

شخصی نزد سلطان محمود سبکتکین رفت و گفت: مدتی بود که می خواستم رسول خدا (ص) را در خواب ببینم و غم خود      را برای او بازگو کنم که سعادت مساعدت نمود و در شب گذشته به این دولت رسیدم و جمال با کمال آن حضرت را در خواب دیدم و گفتم: یا رسول الله ، هزار درهم قرض دارم و بر ادای آن قادر نیستم، می ترسم  که اجل برسد و آن بدهی در گردن من باقی بماند، آن حضرت فرمود: برو نزد محمود سبکتکین و آن مبلغ را از او بستان عرض کردم : شاید از من باور نکند و نشان طلبد.فرمود : به او بگو به آن نشان که در اول شب ، سی هزار مرتبه بر من صلوات می فرستد و در آخر شب ، سی هزار مرتبه دیگر بر من صلوات می فرستد ، سلطان محمود از شنیدن این خواب به گریه آمد و تصدیق کرد و قرض او را ادا کرد و هزار د رهم دیگر به او بخشید ، اطرافیان سلطان تعجب کردند و گفتند: ای سلطان حرفهای این مرد را چگونه تصدیق می کنی و حال آنکه ما در اول شب و آخر شب با تو هستیم و نمی بینیم که به فرستادن صلوات مشغول باشی و اگر کسی در تمام اوقات شبانه روز به فرستادن صلوات مشغول باشد نمی تواند که شصت هزار صلوات بفرستد.

سلطان محمود گفت : من از علما شنیده ام که هر که یک بار این صلوات را بفرستد گویا چنان است که ده هزار مرتبه صلوات فرستاده است و من در اول شب سه مرتبه و در آخر شب نیز سه مرتبه این صلوات را می خوانم . پس این شخص که پیغام آن حضرت راآورده درست و راست می گوید و این گریه ی من از شادی است . این صلوات چنین است:

اللّهُمَ صَلِّ علی سَیِّدِنا نَبیِّنا مُحَمَّدٍ وَ آلِه مَا اختُلِفَ المَلَوان وَ تَعاقُب العَصران وَ کرَّ الجَدیدان وَ استَقبَلَ الفَرقَدان وَ بَلِّغ روحَهُ وَ اَرواحِ اَهلِ بَیتِهِ مِنِّی التَّحیَّة و السّلام.

کیفر صلوات نفرستادن بر خاندان پیامبر

پیامبر اکرم فرمود: کسی که بر من صلوات بفرستد ولی بر آل من صلوات نفرستد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.                     

گم کردن راه بهشت

رسول خدا فرمود: کسی که صلوات بر من را فراموش کند راه بهشت را گم کرده است.



ساقی ::: جمعه 85/3/12::: ساعت 3:18 صبح