سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غایت دانش، عمل نیکوست [امام علی علیه السلام]

اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست ...


ذکر روز یکشنبه: یا ذو الجلال و الاکرام

قرارمون که یادتون نرفته.با من همراه بشین و کمکم کنید.یا علی...........



ساقی ::: یکشنبه 85/6/12::: ساعت 1:31 عصر


سلام.دلم برای همتون تنگ میشه . آخه قراره یه هفته ای برم جبهه ی غرب.اگه لایق باشم واسه همتون دعا میکنم.این یه هفته وبلاگم بروز نمیشه ولی امیدوارم شما بیاین سر بزنین.التماس دعای مخصوص......

 

روز آخر رجب و قسمت سوم نماز سلمان

یادتون نره برای ما هم دعا کنین

از مهمترین اعمال این روز خواندن قسمت سوم نماز سلمان _ که در مطالب روز اول شرح آن گذشت _ می باشد.قسمت سوم آن نیز مانند دو قسمت پیشین ده رکعت است جز اینکه بجای دعاهای قبل بین هر دو رکعتی این دعا را می خواند: لا الهَ الا اللهُ وَحدَهُ لا شریکَ لَهُ لَهُ الْملکُ وَلَهُ الْحَمدُ یُحیی وَ یُمیتُ و هو حَیّ لا یَموتُ بیَدِهِ الْخیرُ وَ هو علی کلَّ شیْءٍ قَدِیرٌ و صَلَّی اللهُ علی سَیِّدِنا محمدٍ وآلِهِ الطّاهرین و لا حَولَ ولا قوَّةَ الّا بالله العلیِّ العظیم.

ببخشین که مطالب آخر هفته رو الان گذاشتم . می دونید که...

 

 

 



ساقی ::: شنبه 85/5/28::: ساعت 2:34 صبح


شب بیست و هفتم ماه رجب

در کتاب اقبال از محمد بن علی الطرازی در کتابش از امام جواد (ع) روایت نموده است که فرمودند: " در رجب شبی است که برای مردم بهتر است از هر چه که خورشید بر آن تابیده است و آن شب بیست و هفتم است که پیامبر در صبح آن به پیامبری برانگیخته شد.اگر کسی از شیعیان ما در این شب عامل باشد مانند پاداش عمل شصت سال برای او خواهد بود _ خداوند به تو شایستگی دهد.گفتند : عمل در آن چیست؟ فرمود:هنگامی که نماز عشاء را بجا آورده و خوابیدی و بیدار شدی _ قبل از نیمه شب باشد یا بعد از آن _ دوازده رکعت نماز به صورت نمازهای دو رکعتی بجا می آوری و در آن دوازده سوره از سوره های کوچیک مفصل( از سوره محمد تا پایان قرآن ) می خوانی و هنگامی که دوازده رکعت نماز را خواندی و سلام دادی هفت بار سوره حمد ؛ هفت بار معوذتین ؛ هفت بار قل هو الله احد ؛ هفت بار قل یا ایها الکافرون هفت بار انا انزلنا و هفت بار آیة الکرسی می خوانی و بعد این دعا را می خوانی: الحمد لله الذی لم یتخذ صاحبة و لا ولدا ...  و سپس هر چه می خواهی از خدا بخواه زیرا چیزی نمی خواهی مگر این که اجابت می شود مگر اینکه گناه یا قطع رحم یا هلاک گروهی از مومنین را بخواهی.

و فردای آن روز را روزه می گیری زیرا روزه این روز ثواب یک سال روزه را دارد.و اگر مانعی پیش آمد که او را از این عمل بازداشت نمازی را که در شب نیمه رجب روایت کردیم بخواند زیرا آن نماز در این شب هم وارد شده.

 

روز بیست و هفتم

از کارهای مهم در این روز ؛ روزه ؛ غسل ؛ زیارت پیامبر (ص) و زیارت امیر المومنین با زیارت مخصوص و ارزنده ای که برای این روز وارد شده است می باشد.

و همینطور نمازی که در کتاب اقبال روایت شده که قبل از ظهر خوانده می شود.این نماز دوازده رکعت است در هر رکعت حمد و هر سوره ای که توانستی می خوانی و بین هر دو رکعت می گویی:الحمد لله الذی لم یتخذ.... و هنگامی که از نماز و دعا فارغ شدی "حمد" "قل هو الله احد" قل یا ایها الکافرون " معوذتین" انا انزلنا فی لیلة القدر" و آیة الکرسی را هر کدام هفت بار می خوانی سپس هفت بار می گویی: لا اله الا الله و الله اکبر و سبحان الله و لا حول ولا قوة الا بالله  و هفت بار می گویی:اللهُ وَ اللهُ رَبِّی لا اُشرکَ بهِ شیئا سپس برای هر چه خواستی دعا می کنی.

و نیز از اعمال مهم در این روز خواندن دعاهای زیر می باشد.که یکی با این عبارت " یا من امر بالتجاوز " و دومی با این عبارت " اللهم انی اسئلک بالتجلی الاعظم " شروع می شود.

 



ساقی ::: شنبه 85/5/28::: ساعت 2:25 صبح


  ذکر روز سه شنبه : یا ارحم الراحمین



ساقی ::: سه شنبه 85/5/24::: ساعت 4:32 عصر


ذکر روز یکشنبه : یا ذوالجلال و الاکرام



ساقی ::: یکشنبه 85/5/22::: ساعت 7:55 صبح


شب پانزدهم ماه رجب

این شب شب شریفی است و در آن چند عمل است اول غسل و دوم احیاء آن بعبادت سوم شش رکعت نماز که در شب سیزدهم ذکر شده چهارم سی رکعت نماز در هر رکعت حمد و ده مرتبه توحید و این نماز را سید از حضرت رسول (ص) نقل کرده با فضیلت بسیار پنجم دوازده رکعت نماز هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعت هر یک از سوره حمد و توحید و فلق و ناس و آیة الکرسی و قدر را چهار مرتبه بخواند و بعد از سلام چهار مرتبه بگوید: اللهُ اللهُ رَبّی لا اُشرکُ بهِ شیئا ولا اتّخِذُ مِن دونِهِ وَلیا.

 

 

روز پانزدهم ماه رجب و نماز سلمان

 

از کارهای بسیار مهم در این روز خواندن ده رکعت از نماز سلمان محمدی است.چگونگی خواندن نماز: ده رکعت است که در هر رکعت سوره فاتحه یک بار و قل هو الله احد سه بار و قل یا ایها الکافرون رسه بار می خوانی .بعد از سلام هر دو رکعت از نماز دستهای خود را به دعا بلند کرده و این دعا را بخوان:

لا اِلهَ اِلّا وَحدَهُ لا شریکَ لَهُ ، لَهُ الْمُلکُ و لَهُ الْحمْدُ یُحیی و یُمیتُ و هو حَیُّ لا یَموتُ بِیَدِهِ الْخَیرُ وَهو علی کُلِّ شَیْ ءِ قدیرٌ اِلهاً واحداً اَحَداً فَرْداً صَمَداً لمْ یَتَخِذْ صاحِبَة و لا وَلَداً.

 

حضرت آدم عرضه داشت خدای من چه اوقات و روزهایی را بیشتر دوست داری؟خداوند متعال به او وحی کرد : ای آدم محبوبترین اوقات پیش من روز نیمه ماه رجب است.ای آدم در این روز با فرمانبرداری و میهمانی کردن ،روزه،دعا،استغفار و گفتن لا اله الا الله به من نزدیکی بجوی.ای آدم مشیت من بر این تعلق گرفته که یکی از فرزندان تو را که مهربان ،کریم،دانا،بردبار و بزرگ بوده و از بد اخلاقی ، خشونت و تند خویی بدور است به پیامبری برانگیخته و روز نیمه رجب را به او و امتش اختصاص دهم.

 

در این روز چیزی از من نمی خواهند مگر اینکه به آنها عطا می کنم و از من بخشش گناهان نمی خواهند مگر اینکه گناهان آنها را می بخشم.روزی از من نمی خواهند مگر اینکه آنها را روزی می دهم.از من نمی خواهند جلوی لغزششان را بگیرم مگر اینکه اینکه این کار را انجام می دهم.از من بخشش نمی خواهند مگر اینکه آنها را می بخشم.

ای آدم کسی که روز نیمه رجب را روزه گرفته و ذاکر و خاشع بوده و از فرج خود محافظت نماید و از مال خود صدقه دهد پاداشی جز بهشت نزد من ندارد.



ساقی ::: پنج شنبه 85/5/19::: ساعت 5:41 عصر


بسم الله الرحمن الرحیم

 اعمال شب سیزدهم ماه رجب

بدانکه مستحب است در هر یک از ماه رجب و شعبان و رمضان آنکه در شب سیزدهم دو رکعت نماز بخواند در هر رکعت حمد یک مرتبه و یس و تبارک الملک و توحید بخوانند و در شب چهاردهم چهار رکعت به دو سلام به همین کیفیت و در شب پانزدهم شش رکعت به سه سلام به همین کیفیت از حضرت صادق (ع) روایت است که هر که چنین کند جمیع فضیلت این سه ماه را دریابد و جمیع گناهانش غیر از شرک آمرزیده شود.

روز سیزدهم ماه رجب

اول ایام البیض است و صواب بسیاری برای روزه این روز و دو روز بعد وارد شده و اگر کسی خواهد عمل امُ داوود را انجام دهد باید این روز را روزه بگیرد و در این روز بنا به مشهور بعد از سی سال از عام الفیل ولادت با سعادت حضرت امیر المومنین (ع) میان کعبه واقع شده.



ساقی ::: سه شنبه 85/5/17::: ساعت 2:0 صبح


 

بگو در هر روز از رجب در صبح و شام در عقب نمازهای روز و شب:

 

یا مَن اَرجوهُ لِکُلّ خَیر ، وَآمَنَ سَخَطَهُ عِندَ کُلِ شرِّ ، یا مَن یُعطی الکَثیرَ بِالْقلیل ، یا من یُعطی مَن سَئَلَهُ ، یا من یُعطی من لم یَسئَلُهُ و من لم یَعرِفُهُ تحَنُّناً مِنهُ وَ رَحمَةً ، اَعطِنی بمَسئَلَتی اِیّاکَ جَمیعَ خیرِ الدُّنیا و جَمیعَ خیر الآخرة ، وَاصْرف عَنّی بمَسئَلَتی اِیاکَ جَمیعَ شرِّ الدُّنیا و شرِّ الآخرة ، فاِنَّهُ غیرُ مَنقوصٍ ما اَعطیتَ وَزِدنی مِن فضلِکَ یا کریمُ یا ذاالجلال و الاکرام.

 

 

 

 



ساقی ::: سه شنبه 85/5/17::: ساعت 1:37 صبح


 

 

 

1.در تمام ماه هزار بار بگوید : اَستغفِرُ اللهَ ذالجَلال و الاکرام مِن جَمیع الذُنوب والآثام.شیخ صدوق روایت کرده : اگر کسی این ذکرا در رجب هزار بار بگوید خداوند متعال می فرماید : اگر گناهان شما را نبخشم پروردگار شما نیستم ... پروردگار شما نیستم ... پروردگار شما نیستم ...

 

2.در تمام ماه سوره توحید را ده هزار بار بخواند.همچنین روایت شده که هزار بار بخواند.کسی که هزار بار آن را بخواند روز قیامت عمل هزار پیامبر و هزار فرشته را می آورد.و هیچ کس نزدیکتر از او به خدا نیست مگر کسی که بیشتر از او آن را خوانده باشد.اگر کسی در رجب صد بار آن را بخواند خداوند در بهشت دوازده کاخ با یاقوت و در برای او ساخته و یک میلیون عمل خوب برای او می نویسد.

 

3.در این ماه هزار بار خدا را تسبیح کند.کسی که چنین عملی را انجام دهد خداوند صد هزار عمل خوب برای او نوشته و صد کاخ در بهشت برای او می سازد.

 

4.در تمام این ماه هزار بار لا اله الا الله بگوید.کسی که در این ماه این عمل را انجام دهد خداوند برای او صد هزار حسنه نوشته و صد شهر برای او در بهشت می سازد.

 

5.در این ماه صد بار بگوید :اَستغفِرُ اللهَ الَّذی لا اِلهَ اِلّا هُوَ وَحدَهُ لا شریکَ لَهُ وَ اَتوبُ اِلیهِ. و اگر بعد از آن صدقه بدهد خداوند او را مورد رحمت قرار داده و گناهان او را می آمرزد.و کسی که چهار صد بار بگوید خداوند پاداش صد شهید را برای او می نویسد.

 

6.در تمام این ماه باپیروی از امام سجاد در سجده خود این ذکر را بگوید:عَظُمَ الذَّنبُ مِن عَبدِکَ فَلیَحسُن العَفوُ مِن عِندِکَ. 



ساقی ::: شنبه 85/5/14::: ساعت 10:24 عصر



پاداش روزه در ماه رجب

حضرت رسول فرمودند:اگر کسی یک روز رجب را بخاطر ایمان و پاداش الهی روزه بگیرد سزاوار رضایت بزرگتر خداوند می شود و روزه او در این روز خشم خدا را خاموش کرده و دری از درهای آتش را به روی او می بندد.و اگر به اندازه پری زمین طلا بدهد بهتر از روزه اش نخواهد بود.و اگر روزه اش را برای خدا خالص نماید هیچ خیری از دنیا مگر نیکی هایش پاداش او را کامل نمی کند.و موقعی که شب شد ده دعای مستجاب دارد.اگر خواسته دنیایی داشته باشد خدا به او نمی دهد و الا خیرهایی برای او ذخیره می کند که از بهترین چیزهایی است که اولیاء و برگزیدگان خدا آن را در دعای خود خواسته اند.

کسی که می خواهد تمام سعی خود را به کار بگیرد باید تمام ماه را روزه بگیرد تا به سعادت تمام ثوابهای وارد در هر روز برسد.ولی اگر ماه مصادف با فصل گرما باشد و مزاج و حال او با روزه سازگار نبوده یا عذر شرعی مانند مسافرت یا میهمانیی که روزه برای میهمان سخت است یا غیر اینها برای او پیش آمد باید به جایگذین روزه که در روایتی از پیامبر (ص) آمده عمل کند.پیامبر اکرم فرمودند:کسی که سی روز از ماه رجب را روزه بگیرد منادی از آسمان صدا می زند: ای بنده خدا گذشته ات بخشیده شد،در بقیه عمر عمل خود را از نو شروع کن.و خداوند متعال در تمام بهشتها در هر بهشتی،چهل میلیون از طلا به او می دهد،در هر شهر چهل میلیون کاخ،در هر کاخ چهل میلیون خانه،در هر خانه،چهل میلیون سفره از طلا،بر هر سفره یک میلیون سینی بزرگ،در هر سینی چهل میلیون رنگ غذا و نوشیدنی،با رنگ جداگانه هر کدام از غذاها و نوشیدنیها می باشد،و در هر خانه ای چهل میلیون تخت از طلا هست که هزار ذراع(هر ذراع بین پنجاه تا هفتادسانتیمتر است)است.بر هر تختی کنیزی از حور العین هست که هر کدام سیصد هزار زلف نوری دارند و هر کدام از این زلف ها را یک میلیون دختر خدمتکار خردسال حمل نموده و با مشک و عنبر پوشانده اند تا روزه دار رجب پیش او بیاید.اینها برای کسی است که تمام رجب را روزه بگیرد.عرض شد: ای پیامبر خدا کسی که بعلت ضعف یا مرض یا زنی که پاک نباشد و نتواند روزه بگیرد چه کاری انجام دهد تا به آنچه فرمودی برسد؟ حضرت فرمودند:برای هر روز قرض نانی صدقه بدهد.قسم به کسی که جانم به دست اوست اگر هر روز اینطور صدقه بدهد به آنچه گفتم و بیش از آن می رسد.عرض شد:ای رسول خدا کسی که نتواند صدقه بدهد چه کاری انجام دهد تا به آنچه فرمودی برسد؟فرمودند:با این تسبیح در هر روز ماه رجب صد بار خدا را تسبسح می کند تا سی روز تمام شود:" سُبحانَ الالهِ الجَلیل سُبحانَ مَن لا یَنبَغِی التسبیحُ اِلّا لَهُ سُبحانَ الاَعَزَّ الاَکرَم سُبحانَ  مَن لَبسَ العِزَّ وَ هُوَ لَهُ اَهلُ".



ساقی ::: چهارشنبه 85/5/11::: ساعت 2:0 صبح

<      1   2   3      >