سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ هر چیزی، نوِ آن است ؛ امّا بهترینِ برادران، قدیمی ترینشان است . [امام علی علیه السلام]

اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست ...


اللهم صل علی محمد و آل محمد

صلوات ، هنگام خواب و بیداری

 این دو زمان از اهمیت خاصی برخوردار می باشد ، زیرا آغاز و ختم زندگی روزانه است و باید و باید در شروع فعالیت روزانه به خدا توجه کامل داشت تا از وسوسه های نفسانی و القائات شیطانی در امان بود و هنگام خواب نیز که یکی از زمانهای فکر کردن و تصمیم گرفتن زندگی فرداست باید با این توجه از خطر هر تصمیم شیطانی و اندیشه نفسانی حیوانی که انسان را از صراط مستقیم الهی منحرف می نماید و به دنبال نفس و شیطان می دواند ، خود را دور ساخت.

اهل سیر و سلوک به این دو دقت بسیار توجه داشته اند که هنگام خواب با چهارده صلوات یا سه صلوات صغیر خود را زینت می دهند و پس از بیدار شدن ، قبل اینکه بستر را ترک نمایند در حالت نشسته با توجه کامل ، چهارده صلوات هدیه به چهارده معصوم و هفت صلوات هدیه به اولیاء خدا نموده ، سپس زندگی آن روز را با وضو شروع می کنند.

 رفع حسرت با صلوات

از سفیان ثوری پرسیدند:یوم الحسرة کدام روز است که حق تعالی می فرماید" وَ اَنذِرهُمْ یَومَ الحسرةِِ " ، بترسان ایشان را از روز حسرت.سفیان جواب داد:آن روز قیامت است و جرات همه خلق را فرو خواهد گرفت ، زیرا نیکان حسرت می خورند که چرا از این بیشتر نیکی نکردیم  و بدها حسرت می خورند که چرا به سلوک راه حسنات مشغول نگشتیم.از او پرسیدند:ای شیخ آیا کسی خواهد بود که در آن روز حسرت نداشته باشد؟ گفت:آری ، کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا صلوات فرستاده باشد ، در روز قیامت حسرت چیزی را نمی خورد.

حفظ ماندن از آتش جهنم با صلوات

حضرت صادق (ع) به شخصی که در خدمتشان بود فرمود:می خواهم چیزی به تو یاد دهم که تو را از گرمی آتش جهنم نگاه دارد و آن این است که بعد از نماز صبح صد مرتبه صلوات فرستی.

صلوات در خانه کعبه

عبد السلام بن نعیم می گوید:یه امام صادق عرض کردم :داخل خانه کعبه شدم و هیچ دعایی به خاطرم نیامد مگر صلوات بر رسول خدا.آن حضرت فرمود:هیچ کسی از کعبه بیرون نیامده است که عملش از عمل تو بهتر باشد.

صلوات با دل و زبان

یکی از آداب فرستادن صلوات این است که هنگام صلوات فرستادن این است که دل با زبان موافقت نماید.به این معنا که از روی غفلت زبان را به گفتن صلوات حرکت ندهد.

حاضر دیدن پیامبر با صلوات

دیگر از آداب صلوات این است که هنگام صلوات فرستادن آن حضرت را حاضر بینید و چنان تخیل نمایید که با آن حضرت در حال سخن گفتن هستید.

صلوات برابر است با 12 هزار ختم قرآن

رسول خدا (ص) فرمود:هر که در شب جمعه، 2 رکعت نماز به جا آورد و در هر رکعت 50 مرتبه سوره ی اخلاص را بخواند و بعد از آن بگوید:"اللّهُمَ صَلِّ علَی النَّبِی العربی وَ آلِهِ" ، خدا گناهان گذشته و آینده او را  بیامرزد و چنان باشد که گویا دوازده هزار مرتبه قرآن را ختم کرده است و خدا او را از گرسنگی و تشنگی روز قیامت حفظ کند و تمام اندوه او را بر طرف سازد و او را از ابلیس و لشکریانش حفظ کند و مرگ را بر او آسان گرداند و اگر در آن روز و یا آن شب بمیرد شهید مرده و خدا عذاب قبر از او بردارد و هر چه از خدا تقاضا کند به او عطا کند و نماز و روزه ی او را قبول فرماید و ملک موت روح او را قبض نکند تا آن که رضوان ریحان بهشت را به نزد او آورد.

 

 

 

 



ساقی ::: پنج شنبه 85/3/25::: ساعت 11:3 صبح


 

اللهم صل علی محمد وآل محمد

 

اثر هزار صلوات در روز جمعه

رسول خدا (ص) فرمود:هر کس هزار بار در روز جمعه بر من صلوات فرستد،خطایای هشتاد ساله اش آمرزیده می شود.

محو بدی ها و ثبت درجات با صلوات

امام صادق (ع) فرمود:صدقه دادن در شب جمعه و روز آن و نبز صلوات بر محمد و آل او در شب جمعه و روز آن برابر هزار حسنه است و هزار بدی به وسیله آن نابود می شود و هزار درجه بر مقام آدمی افزوده می شود.

بهترین عمل در روز جمعه

امام صادق (ع) فرمود:هیچ عملی در روز جمعه برتر از صلوات بر محمد (ص) و آل او نیست.

فضیلت صلوات در ماه شعبان

از امام سجاد (ع) صلواتی وارد شده است که در هر روز ماه مبارک شعبان،در وقت زوال باید خواند.این صلوات در مصباح المتهجد و کتابهای دیگر آمده است.

 

در آسمان دریایی است که آن را دریای برکات گویند و بر لب آن دریا درختی است که آن را درخت تحیات نامند.بر آن درخت آشیانه مرغی است به نام مرغ صلوات و وقتی مومنی در ماه شعبان بر سید پیغمبران (ص) صلوات فرستد ، خدا آن مرغ را امر نماید تا در آن دریا غوطه خورد و پرهای خود را بفشارد و هر قطره ای که از پرهای آن مرغ بریزد ، ملکی خلق نماید و جمیع آن فرشتگان به تقدیس و تحمید و مدح و ثنای پروردگار مشغول کردند و ثواب آنها در دیوان اعمال صلوات فرستنده ثبت گردد.

 

شایسته یاد آوری است که در روایات آمده یک صلوات در ماه شعبان برابر است با ده صلوات در غیر ماه شعبان.

رفع عذاب قبر با صلوات

رسول خدا می فرماید:هر کس در شب جمعه دو رکعت نماز به جای آورد و در هر رکعت پنجاه مرتبه سوره اخلاص را بخواند و بعد از نماز بگوید"اللهمَ صَل علی النبِِی الْعَرَبی وَ آلِهِ "حق تعالی گناهان گذشته و آینده او را بیامرزد و چنان باشد که گویا دوازده هزار مرتبه قرآن را ختم کرده است و خدا او را از گرسنگی و تشنگی روز قیامت نگاه دارد، تمام حزن او را برطرف سازد او را از شیطان و لشگریانش نگاهداری می کند ، هیچ گناهی بر او ننویسد ، سکرات مرگ را بر او آسان گرداند ، و اگر در آن روز یا در آن شب بمیرد شهید مرده باشد ، خدا عذاب قبر را از او برطرف دارد ، هر چه از خدا سؤال کند به او عطا فرماید ، نماز و روزه او را قبول فرماید ، دعای او را مستجاب سازد و ملک الموت روح او را قبض نکند تا آنکه رضوان ریحان بهشت را نزد او آورد.

برترین اعمال در برزخ

ابو علقمه می گوید:پیامبر (ص) بعد از نماز صبح رو به ما کرد و فرمود:اصحاب من ، دیشب عمویم ، حمزه و برادرم ، جعفر طیار را در خواب دیدم. به آن دو بزرگوار نزدیک شدم و گفتم:پدر و مادرم فدایتان ، کدام عمل را برتر یافتید ؟ پاسخ دادند پدر و مادر ما فدایت ، ما صلوات فرستادن بر تو تشنه را سیراب کردن و محبت علی بن ابیطالب را برترین اعمال یافتیم.

 



ساقی ::: سه شنبه 85/3/23::: ساعت 1:0 عصر


دوستای خوبم لطفا فرستادن صلوات فراموش نشه ، با فرستادن حتی یک صلوات آخرت خود را بیمه کنید آنهایی که به فکر آخرت خودشون هستند حتما این نوشته ها رو بخونند مطمئن باشید پشیمون نمیشید،هیچ وقت فکر نکنید من که این همه گناه کردم فرستادن یه صلوات تاثیری نداره چون نا امید شیطانه واگر بنده ای به طرف خدا بره حتی با یه صلوات خدای مهربون دستش رو می گیره ، شک نکنید و همیشه قبل و بعد از درد و دل با خدا و دعا کردن صلوات بفرستید زیرا که حلال مشکلاته . شما می تونید با نظرات خودتون به ما ثابت کنید که کسی هست که به این حرفها گوش بده .

 

اللهم صل علی محمد و آل محمد

شرط قبولی دعا

امام علی فرمود:هیچ دعایی به آسمان نمی رسد مگر اینکه دعا کننده بر محمد (ص) و آل او صلوات بفرستد.

رفع موانع قبولی دعا

در روایات است که میان دعا و آسمان ، حجاب و فاصله ای است و آنگاه که ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به میان آید موانع کنار می رود و دعا به اجابت می رسد و بدون صلوات دعا به اجابت نمی رسد .

خشنودی پیامبر از صلواتهای زیاد

شخصی بسیار زاهد و عابد که گوشه گیر بود و در مجالس و محافل حاضر نمی شد ، روزی در مجلس سخنرانی شرکت کرد و موجب تعجب همه شد.علت حضورش را پرسیدند ، گفت : رسول خدا را در خواب دیدم و به من فرمود : برو به مجلس سخنرانی فلان واعظ که زیاد بر من صلوات می فرستد و من از او خشنودم.

سخن بدون ذکر

پیامبر اکرم فرمود : سخنی که بدون ذکر نام خدا و صلوات بر من آغاز شود بی نتیجه می ماند و دور از خیر و برکت می باشد.

صلوات ناقص چرا ؟

پیامبر اسلام فرمود:برمن صلوات ناقص نفرستید،پرسیدند:صلوات ناقص کدام است ؟ رسول خدا فرمود:این که بگویید:" اللهم صل علی محمد "این نوع صلوات را صلوات ناقص گویند.

زمان صلوات

امام جعفر صادق فرمود:در آخر روز پنجشنبه و شب جمعه،جمعی از ملائکه از آسمان فرود می آیند که قلمهایی از طلا و لوح هایی از نقره همراه آنان است و در آخر روز پنجشنبه و شب جمعه و روز جمعه تا وقت غروب چیزی به جز صلوات بر پیغمبر و آل آن حضرت نمی نویسند.

 سنت صلوات در جمعه

امام صادق (ع) فرمود: صلوات بر محمد و آل محمد در روز جمعه هزار بار و در غیر جمعه صد مرتبه سنت است.

بیمه با صلوات

امام صادق (ع) فرمود:هر کس بعد از نماز ظهر روز جمعه سه مرتبه بگوید:" اللهم اجْعل صلواتک و صلواتِ ملائکتک وَ رُسُلک علی محمدٍ و آل محمدٍ " تا جمعه ی دیگر در امان است.  

بیمه شدن از گناه تا یک سال

حضرت صادق (ع) فرمود:هر که در روز جمعه بعد از نماز صبح بگوید:" اللهم اجْعل صَلَواتِکَ وَ صَلَواتِ مَلائِکَتَکَ وَ حَمَلَةِ عَرشِکَ وَ جَمیع خلقِکَ وَ سَمائِکَ وَ ارضِکَ وَ انبیائِکَ وَ رُسُلِکَ علی محمدٍِ وَ آل محمدٍ "تا یک سال هیچ گناهی بر او نوشته نمی شود.

نوشته شده از کتاب:صلوات کلید حل مشکلات از حکیم هندی ، ( انتشارات جمال )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ساقی ::: پنج شنبه 85/3/18::: ساعت 10:27 عصر


 

سلام دوستای خوبم،از اینکه نوشته های من رو می خونید خیلی خوشحالم ولی اگر یه لطفی بهم کنید و نظرتون رو درباره وبلاگ من بدید خوشحال تر هم میشم.آخه من به نظرات و رانمایی های شما احتیاج دارم و باعث پیشرفتم میشه.دستتون درد نکنه.

 

- امام صادق می فرماید: هر که صد مرتبه بگوید " یا ربِّ صلِّ علی محمَّد و آل محمَّد" حق تعالی صد حاجت او را روا می گرداند.

 

 -امام باقر می فرماید: هر که عصر روز جمعه بگوید:

" اللّهم صلِّ علی محمَّدٍ و آلِِ محمَّدٍ الاَوصیاءِ المَرضیینَ، بِافضَل  صلواتکَ و بارکْ عَلَیهِمْ بافضلِ بَرَکاتِک عَلَیهِ و عَلَیهِمُ السَّلامُ و علی اَرواحِهِمْ و اجسادِهِمْ و رَحمَةُ اللهِ و برکاتُهُ." حق تعالی صد حاجت او را روا می سازد.

 

- بهتر است برای شفای مریض هایی که پزشکان جواب کرده اند و امیدی به درمان نیست ؛ به رسول خدا صلوات زیاد فرستاده شود. بهتر است چنین صلوات فرستاده شود: "اللّهم صلِّ علی محمّدٍ و آل محمَّدٍ کَما بارَکتَ علی اِبراهیمَ"

 

- رسول خدا (ص) می فرماید هر که در صبح 10 مرتبه و در هر شام 10 مرتبه بر من صلوات فرستد ، من او را دریابم در وقتی که محتاج به آن باشد .

 

- ­رسول خدا (ص) می فرماید : هر که بعد از نماز ظهر، صد بار صلوات بفرستد خداوند سه پاداش به او می دهد اول، مدیون نشود و اگر مدیون شود خداوند ادا کند . دوم ایمان او را حفظ کند که این بزرگترین بخشش است و سوم، روز قیامت از نعمتی که به او داده نپرسد.

 

- امام جعفر صادق (ع) فرمود: چون بنده بگوید"اللّهم صلِّ علی محمَّدٍ و آلِهِ و علی اهلِ بَیتِهِ" مستجاب می شود و هر دعایی که بعد از آن بکند نیز مستجاب می گردد.

 

- رسول اکرم (ص) فرمود: نزدیک ترین شخص به من در فردای قیامت کسی است که صلوات بیشتری بر من فرستاده باشد.

 

- رسول خدا(ص) فرمود: هر کس بر من زیاد صلوات فرستد از تلخی مرگ و جان کندن ایمن گردد.

 

- رسول خدا (ص) فرمود : شب گذشته عجیب خوابی دیدم. مردی از امت خودم را دیدم که از صراط می گذشت و هر لحظه می لرزید ، و در هر قدم می لغزید. پس دیدم صلواتی که بر من فرستاده بود، آمد و دست او را گرفت و به سلامت او را از صراط گذراند.

 

- پیغمبر اکرم فرمود: سه کس در روز رستاخیز ، آن روزی که سایه ای جز سایه ی خداوند نخواهد بود در زیر عرش الهی خواهند بود . عرض شد یا رسول الله آنها چه کسانی هستند؟ فرمود: آنکه اندوه غم زده ای از امت مرا بر طرف سازد ، کسی که سنت مرا زنده نماید و آنکه فراوان بر من درود فرستد.

 

- پیغمبر اکرم فرمود: هر کس بر من یک بار صلوات فرستد خدای تعالی در روز قیامت بر بالای سر و جانب راست و چپ و بر بالا و پایین و در همه ی اعضاء و جوارح او نور می دهد.

 

- پیغمبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: بر من بسیار صلوات فرستید ، که در درود فرستادن بر من ، برای درود فرستنده نوری است در قبر و نوری است بر پل صرات و نوری است در بهشت.

 

- رسول اکرم(ص) فرمود: هر که در شب جمعه دو رکعت نماز به جای آورد و در هر رکعت،بعد از حمد ده مرتبه آیت الکرسی و 25 مرتبه " قل هو الله احد" بخواند و بعد از نماز هزار مرتبه بگوید"اللّهم صلِّ عَلَی النَّبِی الاُمّی وَ آلِهِ" حق تعالی شفاعت هزار پیغمبر به او عطا فرماید و ثواب ده حج و ده عمره برای او بنویسد و قصری در بهشت به او عطا فرماید که از بزرگ ترین  شهرهای دنیا وسیع تر باشد.

 

- امام جعفر صادق (ع) فرمود: چون بنده بگوید: "اللّهم صلِّ علی محمَّدٍ و آلِهِ و علی اهلِ بَیتِهِ" مستجاب می شود و هر دعایی که بعد از آن بکند  نیز مستجاب می شود.

 

- برای رفع فراموشی ، امام حسن مجتبی (ع) می فرماید : صلوات بفرستید تا به یادتان آید.

 

 

 



ساقی ::: پنج شنبه 85/3/18::: ساعت 10:1 عصر


 

اللّهم صلِّ علی محمَّد و آل محمَّد 

 

حضرت محمد (ص) فرمود:هر کس هر روز از روی شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد بر خدا لازم می شود که گناهان او را بیامرزد در همان روز یا همان شب .

ثبت نشدن گناه تا سه روز با صلوات   

حضرت محمد (ص) فرمود: هر کس یک مرتبه بر من صلوات بفرستدآن دو ملکی که محافظ رفتار او هستند تا سه روز هیچ گناهی برای او نمی نویسند.                                  

عفو گناهان چندین ساله با صلوات

حضرت محمد (ص) فرمود: هر کس در روز جمعه صد مرتبه بر من صلوات بفرستد حق تعالی گناهان هشتاد ساله ی او را بیامرزد.

حاجت دنیا و آخرت با صلوات

امام رضا فرمود:کسی که بعد از نماز صبح و مغرب قبل از این که از حالت نماز خارج شود بگوید:"ﺇنَّ الله وَ مَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَا اَیُّهَاالَّذینَ آمنوا صَلَّوا عَلَیهِ و سَلَّموا تسلیماً" سپس بگوید " اللهم صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و ذُرّیتَهُ" خداوند صد حاجت او را برآورده می کند که هفتاد حاجت در دنیا و سی حاجت در آخرت است.    

گنج با صلوات

این صلوات از اصرار است و اگر برای آخرت خوانده شود معنویات به دست آید و اگر برای دنیا خوانده شود به ثروت بسیار می رسد. ده مرتبه صبح و ده مرتبه عصر نزدیک مغرب بخواند و برای ختم99 مرتبه لازم است:

اللهمَّ صلِّ علی سیِّدِنا و حبیبنِا و شفیعِنا محمَّدٍ حاءِِ الرَّحمةِ وَ میم المُلکِ و دالِ الداومِ السَّیِدِ الْکامِل الفاتِح الخاتِم کُلَّما ذکَرَکَ و ذَکَرَهُ الذاکِرونَ و کُلَّما سَهی و غَفَلَ عَن ذِکرکَ و ذَکَرَهُ الغافِلونَ صلاةً دائِمَة بِدَوامِکَ باقیة ببَقائِکَ لا مُنتَهی لها دونَ ذلِکَ و عَلی آلِهِ و اَصحابهِ کَذلِکَ اَنَّکَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر.

یک صلوات برابر با هفتاد رکعت نماز

امام صادق فرمود:پاداش کسی که بین نماز ظهر و عصر صلوات بفرستد معادل پاداش  هفتاد رکعت نماز است.

دیدن بهشت با صلوات

حضرت محمد(ص) فرمود: هر کس هر روز هزار صلوات بر فرستد از دنیا نخواهد رفت تا جای خود را در بهشت ببیند.

بوئیدن گل با صلوات 

مالک جهنی میگوید:گلی به حضرت امام جعفر صادق(ع) دادم،گرفتند و بوئیدندو بر هر دو دیده گذاشتند سپس فرمودند : هر که گلی را بگیرد و ببوید و بر دیده ها بگذارد و بگوید: "اللهم صل علی  محمد وآل محمد" هنوز بر زمین نگذاشته باشد که گناهانش آمرزیده می شود.

دیدار امام عصر(ع) با صلوات

امام صادق (ع) فرمود : هر کس بعد از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: "اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم" نمی میرد تا این که حضرت مهدی (ع) را درک کند و به ملاقاتش نایل آید.

صلوات برابر است با 12 هزار ختم قرآن

رسول خدا (ص) فرمود:هر که در شب جمعه، 2 رکعت نماز به جا آورد و در هر رکعت 50 مرتبه سوره ی اخلاص را بخواند و بعد از آن بگوید:"اللّهُمَ صَلِّ علَی النَّبِی العربی وَ آلِهِ" ، خدا گناهان گذشته و آینده او را  بیامرزد و چنان باشد که گویا دوازده هزار مرتبه قرآن را ختم کرده است و خدا او را از گرسنگی و تشنگی روز قیامت حفظ کند و تمام اندوه او را بر طرف سازد و او را از ابلیس و لشکریانش حفظ کند و مرگ را بر او آسان گرداند و اگر در آن روز و یا آن شب بمیرد شهید مرده و خدا عذاب قبر از او بردارد و هر چه از خدا تقاضا کند به او عطا کند و نماز و روزه ی او را قبول فرماید و ملک موت روح او را قبض نکند تا آن که رضوان ریحان بهشت را به نزد او آورد.

نوشتن صلوات

رسول خدا (ص) فرمود : هر کس در کتابی یا نوشته ای بر من صلوات بنویسد ،تا زمانی که نام من در آن کتاب هست فرشتگان پیوسته برای او از درگاه حق آمرزش می کنند.

صلوات سپر آتش جهنم

حضرت محمد (ع) فرمود: کسی که بر من صلوات بفرستد هرگز داخل آتش جهنم نخواهد شد.       

یک صلوات برابر است با ده هزار صلوات

 

شخصی نزد سلطان محمود سبکتکین رفت و گفت: مدتی بود که می خواستم رسول خدا (ص) را در خواب ببینم و غم خود      را برای او بازگو کنم که سعادت مساعدت نمود و در شب گذشته به این دولت رسیدم و جمال با کمال آن حضرت را در خواب دیدم و گفتم: یا رسول الله ، هزار درهم قرض دارم و بر ادای آن قادر نیستم، می ترسم  که اجل برسد و آن بدهی در گردن من باقی بماند، آن حضرت فرمود: برو نزد محمود سبکتکین و آن مبلغ را از او بستان عرض کردم : شاید از من باور نکند و نشان طلبد.فرمود : به او بگو به آن نشان که در اول شب ، سی هزار مرتبه بر من صلوات می فرستد و در آخر شب ، سی هزار مرتبه دیگر بر من صلوات می فرستد ، سلطان محمود از شنیدن این خواب به گریه آمد و تصدیق کرد و قرض او را ادا کرد و هزار د رهم دیگر به او بخشید ، اطرافیان سلطان تعجب کردند و گفتند: ای سلطان حرفهای این مرد را چگونه تصدیق می کنی و حال آنکه ما در اول شب و آخر شب با تو هستیم و نمی بینیم که به فرستادن صلوات مشغول باشی و اگر کسی در تمام اوقات شبانه روز به فرستادن صلوات مشغول باشد نمی تواند که شصت هزار صلوات بفرستد.

سلطان محمود گفت : من از علما شنیده ام که هر که یک بار این صلوات را بفرستد گویا چنان است که ده هزار مرتبه صلوات فرستاده است و من در اول شب سه مرتبه و در آخر شب نیز سه مرتبه این صلوات را می خوانم . پس این شخص که پیغام آن حضرت راآورده درست و راست می گوید و این گریه ی من از شادی است . این صلوات چنین است:

اللّهُمَ صَلِّ علی سَیِّدِنا نَبیِّنا مُحَمَّدٍ وَ آلِه مَا اختُلِفَ المَلَوان وَ تَعاقُب العَصران وَ کرَّ الجَدیدان وَ استَقبَلَ الفَرقَدان وَ بَلِّغ روحَهُ وَ اَرواحِ اَهلِ بَیتِهِ مِنِّی التَّحیَّة و السّلام.

کیفر صلوات نفرستادن بر خاندان پیامبر

پیامبر اکرم فرمود: کسی که بر من صلوات بفرستد ولی بر آل من صلوات نفرستد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.                     

گم کردن راه بهشت

رسول خدا فرمود: کسی که صلوات بر من را فراموش کند راه بهشت را گم کرده است.



ساقی ::: جمعه 85/3/12::: ساعت 3:18 صبح