سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر از خدا چنانکه باید می ترسیدید، به دانشی بی نادانی دست می یافتید و اگر خدا را چنانکه باید می شناختید، با دعایتان کوهها از میان می رفتند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست ...


 

اللهم صل علی محمد وآل محمد

 

اثر هزار صلوات در روز جمعه

رسول خدا (ص) فرمود:هر کس هزار بار در روز جمعه بر من صلوات فرستد،خطایای هشتاد ساله اش آمرزیده می شود.

محو بدی ها و ثبت درجات با صلوات

امام صادق (ع) فرمود:صدقه دادن در شب جمعه و روز آن و نبز صلوات بر محمد و آل او در شب جمعه و روز آن برابر هزار حسنه است و هزار بدی به وسیله آن نابود می شود و هزار درجه بر مقام آدمی افزوده می شود.

بهترین عمل در روز جمعه

امام صادق (ع) فرمود:هیچ عملی در روز جمعه برتر از صلوات بر محمد (ص) و آل او نیست.

فضیلت صلوات در ماه شعبان

از امام سجاد (ع) صلواتی وارد شده است که در هر روز ماه مبارک شعبان،در وقت زوال باید خواند.این صلوات در مصباح المتهجد و کتابهای دیگر آمده است.

 

در آسمان دریایی است که آن را دریای برکات گویند و بر لب آن دریا درختی است که آن را درخت تحیات نامند.بر آن درخت آشیانه مرغی است به نام مرغ صلوات و وقتی مومنی در ماه شعبان بر سید پیغمبران (ص) صلوات فرستد ، خدا آن مرغ را امر نماید تا در آن دریا غوطه خورد و پرهای خود را بفشارد و هر قطره ای که از پرهای آن مرغ بریزد ، ملکی خلق نماید و جمیع آن فرشتگان به تقدیس و تحمید و مدح و ثنای پروردگار مشغول کردند و ثواب آنها در دیوان اعمال صلوات فرستنده ثبت گردد.

 

شایسته یاد آوری است که در روایات آمده یک صلوات در ماه شعبان برابر است با ده صلوات در غیر ماه شعبان.

رفع عذاب قبر با صلوات

رسول خدا می فرماید:هر کس در شب جمعه دو رکعت نماز به جای آورد و در هر رکعت پنجاه مرتبه سوره اخلاص را بخواند و بعد از نماز بگوید"اللهمَ صَل علی النبِِی الْعَرَبی وَ آلِهِ "حق تعالی گناهان گذشته و آینده او را بیامرزد و چنان باشد که گویا دوازده هزار مرتبه قرآن را ختم کرده است و خدا او را از گرسنگی و تشنگی روز قیامت نگاه دارد، تمام حزن او را برطرف سازد او را از شیطان و لشگریانش نگاهداری می کند ، هیچ گناهی بر او ننویسد ، سکرات مرگ را بر او آسان گرداند ، و اگر در آن روز یا در آن شب بمیرد شهید مرده باشد ، خدا عذاب قبر را از او برطرف دارد ، هر چه از خدا سؤال کند به او عطا فرماید ، نماز و روزه او را قبول فرماید ، دعای او را مستجاب سازد و ملک الموت روح او را قبض نکند تا آنکه رضوان ریحان بهشت را نزد او آورد.

برترین اعمال در برزخ

ابو علقمه می گوید:پیامبر (ص) بعد از نماز صبح رو به ما کرد و فرمود:اصحاب من ، دیشب عمویم ، حمزه و برادرم ، جعفر طیار را در خواب دیدم. به آن دو بزرگوار نزدیک شدم و گفتم:پدر و مادرم فدایتان ، کدام عمل را برتر یافتید ؟ پاسخ دادند پدر و مادر ما فدایت ، ما صلوات فرستادن بر تو تشنه را سیراب کردن و محبت علی بن ابیطالب را برترین اعمال یافتیم.

 



ساقی ::: سه شنبه 85/3/23::: ساعت 1:0 عصر